Niet zonder online personeelsplanner

Door Petra

Maak jij je personeelsplanning in Excel? Dan maakt je het jezelf moeilijk zonder dat het nodig is. Een online personeelsplanner, daar kan je tegenwoordig niet meer zonder. In deze blog geef ik je 3 redenen waarom.

 

1. Tijdsbesparing

Als ondernemer ben je al druk genoeg. En dan probeer je zo efficiënt mogelijk te werken zonder te veel tijd aan bijvoorbeeld je personeelsplanning te besteden. Wil je je rooster snel geregeld hebben? Dan heb je inzicht nodig in welke medewerkers beschikbaar zijn, hoeveel uren je wil bezetten en in de loonkosten.

Met een online personeelsplanningstool is al deze data op één plek inzichtelijk. Aan de hand van het actuele overzicht vul je het rooster eenvoudig in. Zijn er onverwachte wijzigingen zoals een zieke medewerker of iemand die niet op komt dagen? Dan zie in je dashboard van de Personeelsplanner welke medewerkers beschikbaar zijn voor open diensten en vul je de open plek zo in.

 

2. Meer betrokkenheid onder werknemers

Een onduidelijk rooster draagt er niet aan bij dat medewerkers hun best zullen doen verder te kijken dan de eigen diensten. Via de Personeelsplanner-app is het rooster altijd overzichtelijk en actueel omdat medewerkers zelf de beschikbaarheid en gewenste diensten doorgeven. Zo vallen zaken als onderbezetting, een medewerker die vaker is ingeroosterd of een gat in het rooster sneller op. Dit stimuleert betrokkenheid waardoor je medewerkers actief zullen helpen het ultieme rooster te maken.

 

3. Geldbesparing

Iedere ondernemer weet het; personeelskosten nemen een groot deel van de omzet in beslag. Het liefst wil je hierop besparen, maar je wilt niet onnodig snijden in het personeelsbestand. Een online personeelsplanner helpt je geld te besparen op jouw personeelskosten omdat deze realtime data toont. Zo geven de managementrapportages van de booq Personeelsplanner de hoogte van de omzet, actuele personeelskosten en het personeelscijfer weer.

Wanneer je gaat schuiven in het rooster zie je meteen wat de invloed van een extra dienst op het personeelscijfer is. Ook kan je plannen op basis van dag-, week-, maand- en jaarbudgetten. Door te plannen aan de hand van deze relevante informatie bespaar je al snel honderden euro’s per maand.

 

Wil je meer weten over booq Personeelsplanner en de features?

Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt.