April: nieuwe app!

Door Jan Maarten

Tromgeroffel ...... de nieuwe booq Personeelsplanner-app is binnenkort te downloaden! In deze speciale blog kondigen we aan wat er gaat veranderen en hoe je je alvast kunt voorbereiden op de update.

 

Hoe werkt de update naar de vernieuwde app?

Na een maandenlange voorbereiding hebben wij voor al onze gebruikers binnenkort een fantastische update voor de app. Alle app-gebruikers ontvangen vanaf week 18 (27 april t/m 3 mei) op hun mobiele telefoon het bericht dat er een nieuwe update voor de app is in de ‘Google Playstore’ en ‘Apple App Store’. Wanneer gebruikers bij hun smartphone-instellingen hebben ingesteld dat apps zich niet automatisch mogen updaten, dienen zij de update handmatig via hun appstore uit te voeren. (De update wordt gefaseerd uitgerold, waardoor niet iedereen binnen je bedrijf de update tegelijkertijd zal ontvangen.)

De nieuwe app zal beschikbaar zijn in de volgende talen:

  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

Spaans en Frans worden op een later moment toegevoegd. Je kunt de systeemtaal instellen via 'het instellingen-scherm'.

 

Geweldige nieuwe features

  • De nieuwe versie van de app zit boordevol nieuwe en verbeterde functies die het gebruiksgemak volledig optimaliseren!
  • Een compleet nieuwe look & feel en extra gebruiksvriendelijker design!
  • Verbeterde navigatie: ‘Mijn rooster’ is nu altijd binnen handbereik
  • Mogelijkheid om roosters te bekijken op afdelingsniveau
  • Pushberichten over dienstwijzigingen tonen meer informatie over de dienst
  • Optie om opmerkingen toe te voegen bij de verlofaanvraag
  • Uren registreren voor de afdeling waar je werkzaam bent

 

Opgelet: opnieuw inloggen na de update

Onthoud dat, wanneer een gebruiker de app na de update voor de eerste keer opstart, er opnieuw ingelogd moet worden! Wij adviseren dat je je medewerkers hier spoedig van op de hoogte brengt. De kans bestaat dat een deel van jouw medewerkers hun gebruikersnaam of wachtwoord vergeten zijn. Door je werknemers nu al te informeren dat zij hun inloggegevens bij de hand moeten hebben, voorkom je dat je na de update veel aanvragen voor nieuwe inloggegevens moet verwerken.

 

Nieuwe inloggegevens aanvragen

Ben je je gebruikersnaam en wachtwoord vergeten? Klik dan op 'wachtwoord vergeten' en vul het e-mailadres in. Je ontvangt in de mailbox een link waarmee je een nieuw wachtwoord aanmaakt. Ben je het e-mailadres vergeten waar het account op geregistreerd staat? Neem dan contact op met de beheerder van het systeem.

 

Wat voor smartphone moet de medewerker hebben?

De nieuwe app draait op elke recente (vanaf 2017) telefoon die minimaal op iOS 11 of Android 5.0 draait. De 'oudste' Apple-telefoons die wij ondersteunen zijn de iPhone SE en 5s. Voor de populairste Android-telefoon geldt dat de Samsung Galaxy S5 het oudste model is waarvoor we ondersteuning bieden.

 

Welke updates mag je binnenkort nog meer verwachten?

  • Uiteraard blijven we ook na deze update doorontwikkelen en nieuwe features toevoegen. Bekijk hieronder welke andere updates er snel aan komen!
  • Kalender sync met iCal (iOS) en Google Agenda (Android)
  • Tonen van documenten, verjaardagen en oude nieuwsbrieven op de app homepage
  • Tabeloptie in dashboard
  • Komende diensten op ‘Home’ linken naar de juiste exacte diensten
  • Ontvangen van ruilverzoeken in de inbox
  • Direct reageren op ruilverzoeken in de inbox
  • De mogelijkheid om een dagdeel verlof aan te vragen
  • Ontvang een pushbericht bij de publicatie van een nieuwsbrief
  • (On)beschikbaarheid doorgeven in bulk
  • Aanpassen van het profiel via de app (hierbij wordt rekening gehouden met welke velden een medewerker mag bewerken, bijv. i.c.m. een koppeling)
  • Nieuw gebruiksvriendelijker menu
  • Verbeterde drop-downs
 

Heb je vragen over de nieuwe app?