Blog

Bij booq Personeelsplanner vinden we het vanzelfsprekend om kennis met jou te delen. In ons inspiratieblog houden we je graag op de hoogte van actuele ontwikkelingen rondom personeelsplanning en onze producten. 

Oktober - het nieuwe inloggen
Allereerst introduceren wij, voor de 'early adapters' onder ons, graag het Early Birds programma. Daarnaast vertellen wij over het nieuwe inloggen en de nieuwe manier om toekomstige medewerkers uit te nodigen voor booq Personeelsplanner. Ook...
Bekijk blog
Wat verandert de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) voor jou?
Werk je veel met oproepkrachten? De wet Arbeidsmarkt in balans (WAB) schrijft onder andere voor dat vanaf 1 januari 2020 oproepkrachten met een nulurencontract of een min/maxcontract een minimale tijd van te voren opgeroepen dienen te worden....
Bekijk blog
Augustus - een zomerse update
We praten je in deze blog bij over handige verbeteringen van functies in de planner, zodat je je hoofd koel kan houden deze zomer. Ook zijn we erg enthousiast over de nieuwe widget waarmee je praktijkcursussen kunt gaan reserveren én over onze...
Bekijk blog
Europees Hof verplicht bedrijven tot registreren uren
In Europa draait de economie op volle kracht. Dit resulteert in bedrijven die steeds groter worden en waarbij het aantal medewerkers toeneemt. Is de bedrijfscultuur en sfeer aangenaam in orde, dan kan het zo zijn dat medewerkers het niet erg...
Bekijk blog
Mei: inroosteren in een nieuw jasje
De afgelopen maand hebben we hard gewerkt om de booq Personeelsplanner te verbeteren. In deze mail kan je lezen over verbeteringen in het inroosterscherm, een nieuw contractentabblad in de stamgegevens en over hoe proeftijd nu flexibel kan worden...
Bekijk blog
#1 horeca-issue: personeelstekort
Het huidige personeelstekort in de horeca is een bekend probleem. Steeds meer horecaondernemers denken na over hoe ze zich als werkgever kunnen onderscheiden. Medewerkers moeten zich aangetrokken voelen tot de onderneming, tot de openstaande...
Bekijk blog
April: nieuwe week- en maandweergave
Er komen een aantal feestdagen aan, die hopelijk gaan zorgen voor een topomzet! Naderende feestdagen zijn altijd een mooi moment om ook even te dubbelchecken: heb jij je ORT-toeslagen goed ingesteld staan in de planner? Via deze nieuwsbrief...
Bekijk blog
Niet zonder online personeelsplanner
Maak jij je personeelsplanning in Excel? Dan maakt je het jezelf moeilijk zonder dat het nodig is. Een online personeelsplanner, daar kan je tegenwoordig niet meer zonder. In deze blog geef ik je 3 redenen waarom.   1. Tijdsbesparing...
Bekijk blog
Maart: nieuwe slimmigheden
We vertellen meer over 1) de mogelijkheid van genderneutraliteit, 2) de nieuwe Raet-koppeling en 3) uitrol van het nieuwe urenoverzicht. Ook kondigen we nieuwe cursussen aan in Wateringen....
Bekijk blog
10 handige features
Dat de Personeelsplanner de meest complete en gebruiksvriendelijke planner op de markt is wisten wij natuurlijk al. Nooit maar puzzelen met roosters, stapels urenbriefjes doorwerken en urenlang bezig zijn met je personeel. Wat een uitkomst die...
Bekijk blog
Januari: update kloktijden
De eerste updates van 2019 hebben al plaatsgevonden. Hierin zijn onder andere nieuwe layouts doorgevoerd, is er hard gewerkt aan de kloktijdenupdate en de nieuwe cursusdata zijn bekend.   Wat is er nieuw?   Update kloktijden...
Bekijk blog
December: nieuwe lay-out
De dagen worden korter en het wordt steeds kouder, de winter komt eraan! Het wordt nu toch echt tijd om de zomerjassen in te ruilen voor de winterjassen. Maar niet alleen jij verruilt je jas, ook booq Personeelsplanner wordt langzaam in een nieuw...
Bekijk blog
November: overgang wintertijd
Aankomend weekend gaat de wintertijd weer in. Voor veel mensen betekent dat een lekker uurtje extra slaap, maar voor sommigen natuurlijk een extra uur nachtwerk. Hoe jij je extra uur ook invult, onze personeelsplanner zorgt ervoor dat de...
Bekijk blog
Oktober: update urenregistratiescherm
De prachtige nazomer lijkt toch écht tot een einde te komen en de temperaturen blijven dalen. Om ervoor te zorgen dat de booq Personeelsplanner net zo fris blijft, hebben we het urenregistratiescherm in een nieuw jasje gestoken!   Wat...
Bekijk blog
September: update Rex-O-Matic
Terwijl ons team deze zomer heeft genoten van zon, zee en strand, is er natuurlijk niet stilgezeten. Wij hebben namelijk hard gewerkt om het Rex-O-Matic-scherm in de planner in een modern jasje te steken. Vanaf volgende week biedt het scherm de...
Bekijk blog
Augustus: een zonnige update
Zomer: voor sommige bedrijven betekent dit topdrukte, terwijl bij andere het gehele personeelsbestand vertrokken is richting de kust. Hoe dan ook: onze nieuwe ontwikkelingen helpen om het hoofd koel te houden!      Medewerkersbeheer...
Bekijk blog
Welkom Laura Rijnsburger
Wij Petra, Jan Maarten en Elco hebben er een fijne collega bij! Laura Rijnsburger heeft namelijk ons team van personeelsplanningsexperts versterkt. En ze stelt zich graag aan jullie voor!   "Toeval bestaat niet… Mijn eerste fulltime...
Bekijk blog
AVG-privacywet
Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele EU. De dataverwerking binnen onze software is uiteraard hierop voorbereid. Het team...
Bekijk blog
Planning trends 2018
Het personeelsbestand is ieder jaar onderhevig aan grote veranderingen. Met name door de toegenomen behoefte aan flexibilisering en de huidige tijd van digitalisering is het een grote uitdaging om de juiste mensen op het juiste moment op de...
Bekijk blog